Data dodania:

Zmniejsz zużycie paliwa i zwiększ przyczepność z nowymi zaworami blokującymi mechanizm różnicowy.

zawór blokady mechanizmu różnicowego

Przez dziesięciolecia dzielniki przepływu typu suwakowego sprawdziły się w aplikacjach blokady mechanizmu różnicowych. Jednakże w ostatnich latach wzrosły wymagania operatorów maszyn mobilnych. Na przykład wymagana jest bardziej intuicyjna obsługa, łatwiejsza kontrola jazdy w trudnych warunkach, dalsza optymalizacja i automatyzacja funkcji pracy oraz redukcja zużycia energii. Zgodnie z tymi trendami firma Bucher Hydraulics opracowała nowe zawory blokujące mechanizm różnicowy ze szczególnie innowacyjnymi funkcjami.

Nowy typ DL14 uzupełnia dobrze znane i sprawdzone zawory blokujące mechanizm różnicowy MT..DV (2 silniki), MT.. DVD (3 silniki) i MT..DVV (4 silniki). DL14 są podobnie przeznaczone do stosowania w napędach hydrostatycznych z połączonymi równolegle silnikami hydraulicznymi w układzie otwartym lub zamkniętym i są dostępne dla dwóch, trzech lub czterech silników. Dzięki ich konstrukcji z otworami połączonymi równolegle, jednostki DL14 można również zastosować dla więcej niż czterech silników. Dzielniki przepływu są dwukierunkowe, co oznacza, że funkcja blokady mechanizmu różnicowego działa podczas jazdy do przodu lub do tyłu. Kiedy blokada mechanizmu różnicowego jest wyłączona, przepływ hydrauliczny rozdziela się sam swobodnie pomiędzy silnikami hydraulicznymi i przy minimalnych stratach ciśnienia. Po włączeniu silniki hydrauliczne są zmuszone do pracy z połączeniami równoległymi.

Zoptymalizowane pod względem przepływu zachowanie nowego bloku zaworów i zoptymalizowana konstrukcja otworów umożliwia szeroki zakres pracy przy wysokich ciśnieniach. Bloki zaworowe DL14 z funkcją 2-kierunkowej blokady mechanizmu różnicowego mogą być stosowane przy natężeniu przepływu do 250 l/min. Czterokierunkowy zawór blokady mechanizmu różnicowego dopuszczony jest do natężenia przepływu do 500 l/min. Kolejny efekt nowego projektu: do tej pory dwa rozmiary były konieczne dla określonego zakresu roboczego: wielkość 08 do 100 l/min i wielkość 16 do 250 l/min. Nowy DL14 obejmuje ten zakres w jednym rozmiarze.

zawór blokady mechanizmu różnicowego

Zawór blokady mechanizmu różnicowego DL14 stanowi dalszy rozwój obecnego produktu, ze szczególnym naciskiem na optymalizację energetyczną i rozszerzony zakres regulacji przepływu.

Niskie straty ciśnienia przy aktywnej blokadzie
Nowe zawory zaprojektowano także z myślą o niskich stratach ciśnienia zarówno gdy blokada mechanizmu różnicowego jest włączona jak i wyłączona, co skutkuje większą mocą kół. Strata ciśnienia przy 2-drożnej blokadzie mechanizmu różnicowego wynosi wówczas tylko 5 barów przy przepływie nominalnym 150 l/min i 11 barów przy 250 l/min – a tylko 3 bary i 5 barów przy powyższych przepływach, gdy urządzenie jest wyłączone. W przypadku  4-drożnej blokady mechanizmu różnicowego w stanie włączonym i przy przepływie na wlocie 100 l/min, strata ciśnienia wynosi o ok 56 barów mniej niż w obecnym stanie techniki. To odpowiada oszczędności mocy hydraulicznej wynoszącej 9,3 kW. Przełączanie trybu jazdy na różnicowy odbywa się poprzez zawór przełączający 3/2 w obwodzie niskiego ciśnienia (maksymalnie 50 barów).

Straty ciśnienia nowego 2-drogowego DL14 z aktywowaną blokadą mechanizmu różnicowego

Straty ciśnienia nowego 2-drogowego DL14 z aktywowaną blokadą mechanizmu różnicowego

Idealny podział nawet przy najmniejszych przepływach.

Efekt blokowania niemal od momentu, w którym maszyna mobilna zaczyna się poruszać, był najważniejszym wymaganiem projektantów. Znaleziono doskonałe rozwiązanie, stosując kryzę dozującą sterowaną przepływem dopływającym. Podział dopływającego przepływu zaczyna się od natężeń przepływu mniejszych niż 10 litrów/min. W szczególności zauważalnie lepsze jest ruszanie na śliskich nawierzchniach. Operator może w pełni skoncentrować się na funkcjach roboczych podczas trudnych manewrów jazdy oraz operacji do przodu/do tyłu.

Kompensatory ciśnienia dla każdego silnika są zintegrowane w bloku zaworowym. Maszyny mobilne w rolnictwie, leśnictwie i sektorze maszyn budowlanych korzystają w szczególności z dużego zakresu roboczego i faktu, że zasilanie silników kół jest niezależne od ciśnienia obciążenia. Zgodnie z tendencją do wyższych ciśnień roboczych, Bucher zaprojektował i przetestował nowe zawory blokujące mechanizm różnicowy dla ciśnienia ciągłego 450 barów i ciśnienia szczytowego 520 barów. Podobnie jak w przypadku sprawdzonych zaworów MT..DV, MT..DVD i MT.. DVV, dla DL14 dostępne są również zawory odcinające, zintegrowane zawory uzupełniające i zawory anti-shock. Jeśli chodzi o oszczędność paliwa i lepszą przyczepność, cechy nowych zaworów odcinających DL14 zapewnią szczególne korzyści szerokiej gamie maszyn mobilnych: samojezdnym opryskiwaczom polowym, kombajnom do pozyskiwania drewna, podnośnikom koszowym o wysokości od 15 metrów, frezarkom do asfaltu i wielu innym.

    Zobacz również

    Zmniejsz zużycie paliwa i zwiększ przyczepność z nowymi zaworami blokującymi mechanizm różnicowy.

    Nawet wypróbowane i przetestowane rozwiązania można ulepszyć, jak pokazuje Bucher Hydraulics dzięki nowym udoskonalonym zaworom blokującym mechanizm różnicowy. Postęp odzwierciedla aktualne zapotrzebowanie rynku na większą efektywność energetyczną i większą moc kół oraz lepszą kontrolę nad pojazdem.

    Czytaj dalej

    Elektryczne autobusy miejskie ze sterowaniem wszystkich kół

    Koncepcja mobilności dla wąskich uliczek i historycznych centrów miast z wykorzystaniem Ehla Optimal do sterowania tylną osią.

    Czytaj dalej

    Elektro-hydrauliczne sterowanie osiami skrętnymi. System to coś więcej niż suma jego komponentów

    Scharmüller jest światowym liderem w zakresie połączeń w technice maszyn rolniczych między ciągnikiem a przyczepą, a Mobil Elektronik jest światowym liderem w dziedzinie elektrohydraulicznych układów sterowania osiami skrętnymi, które są obecnie szeroko stosowane w przyczepach rolniczych.

    Czytaj dalej

    Smart PowerPack S

    Smart PowerPack S (SPP S) firmy Bucher Hydraulics to inteligentny zelektryfikowany zespół napędowy. PowerPack SPP S oferuje lepszą kontrolę i wydajność w porównaniu z tradycyjnymi układami hydraulicznymi zasilanymi silnikami spalinowymi.

    Czytaj dalej
    Call Now Button