Data dodania:
Elektro-hydrauliczne sterowanie osiami skrętnymi. System to coś więcej niż suma jego komponentów
W firmach średniej wielkości pomysły lub innowacje są często wyzwalane przez wymagania klientów – tak jak w tym przypadku, który dotyczy połączenia między ciągnikiem a przyczepą.
W przypadku elektrohydraulicznego pomocniczego kierowania jedną lub kilkoma osiami przyczepy ważne jest określenie kąta między pojazdem ciągnącym a przyczepą, aby móc zrealizować geometrię kierowania osiami według Ackermanna. Tylko w ten sposób można w pełni wykorzystać główne zalety, takie jak zmniejszone zużycie opon i wysoka zwrotność.
Obecnie do tego celu służy bardzo solidny przetwornik kąta bezpieczeństwa montowany do dyszla firmy Mobil Elektronik (rysunek 1).
Rysunek 1: Enkoder dyszla ze stali nierdzewnej z połączeniem z kulą K50
Redundantny przetwornik kąta jest wbudowany w wytrzymałą obudowę ze stali nierdzewnej. Aby móc zmierzyć kąt, dźwignia przetwornika kąta musi być połączona za pomocą łącznika z kulą sterową K50 ciągnika.
To połączenie jest oczywiście bardzo wytrzymałe i może wytrzymać ekstremalne warunki w terenie, ale wielu użytkowników skarży się na skomplikowaną pracę podczas sprzęgania i rozłączania, gdy używane są różne ciągniki.
Zadanie polegało na stworzeniu prostszego połączenia między ciągnikiem a przyczepą, gdy używany jest układ kierowniczy EHLA TRAILER firmy ME Mobil Elektronik.
Na pierwszy rzut oka brzmi to dość trywialnie, ale nie jest to takie łatwe do wdrożenia: kąt załamania między dwoma pojazdami musi nadal być określany w sposób redundantny, aby spełnić przepisy dotyczące ruchu drogowego (EC 79-R).
Rozwiązaniem opracowanym i opatentowanym przez Scharmüller jest głowica kulowa ze zintegrowanym czujnikiem (rysunek 2).
Rysunek 2: Układ sprzęgła Scharmüller z kulką czujnika i zintegrowanym elementem czujnika
Ta koncepcja wymaga kuli czujnika po stronie ciągnika, którą można bardzo łatwo wymienić w systemach sprzęgających Scharmüller i zamontować w innych systemach.
Kulowy zaczep holowniczy po stronie przyczepy jest wyposażony w czujnik. Kiedy ucho holownicze jest obrócone na kulę holowniczą, zmienia się pole magnetyczne. Tak zwany efekt Halla generuje sygnał, który jest przesyłany przez CAN do komputera sterującego bezpieczeństwa układu kierowniczego Mobil Elektronik.
Rysunek 3: Schemat ideowy układu kierowniczego EHLA TRAILER dla przyczepy typu tridem
„To rozwiązanie jest fantastyczne i spełnia wymagania rolników i usługodawców w zakresie łatwego sprzęgania i rozłączania różnych pojazdów” — mówi Thomas Beckert, inżynier sprzedaży w Mobil Elektronik.
Obie firmy zakładają, że nowy koncept Scharmüllera pojawi się na rynku jesienią tego roku, gdyż wkrótce zostaną przeprowadzone pierwsze testy terenowe z pojazdami znanych producentów.
Kolejną innowacją, którą Mobil Elektronik udostępni klientom jesienią, jest podłączenie układu kierowniczego do ciągnika poprzez ISOBUS – kolejny krok w kierunku prostszej obsługi i większego komfortu obsługi.
Sprawdź produkty Mobil Elektronik
Zobacz również
Zwiększanie bezpieczeństwa i wydajności w górnictwie dzięki technologii samoczyszczących kamer
Kopalnie to jedne z najbardziej niebezpiecznych środowisk znanych operatorom, w których bezpieczeństwo i wydajność są sprawą najwyższej wagi. Chociaż czujniki percepcyjne i technologia sztucznej inteligencji są pomocne, do ich wspierania potrzeba jasnego i spójnego widzenia ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w obliczu rosnącego polegania na zdalnym monitorowaniu i sprzęcie autonomicznym.
Automatyka do posypywarek i solarek
Wydajne i ekonomiczne rozprowadzanie materiału – dzięki rozwiązaniom automatyzacji Bucher Automation staje się rzeczywistością. JetSpread® to rozwiązanie systemowe dla posypywarek zimowych sterowanych hydraulicznie i elektrycznie. Docelowym zastosowaniem są posypywarki montowane na podwoziach średniej wielkości i posypywarki na klapie tylnej do pojazdów rolniczych.
Najnowsze rozwiązanie systemowe do bron od Bucher Automation
Opracowaliśmy rozwiązanie systemowe, które doskonale nadaje się zarówno do zębów amortyzowanych bezpośrednio, jak i pośrednio – niezależnie od systemu użytego do ustawienia ich nacisku i kąta. Wyposażone w najnowocześniejsze funkcje dostosowane do potrzeb rolnictwa precyzyjnego, rozwiązanie Bucher Automation bezproblemowo integruje się z różnymi systemami, oferując jednocześnie zaawansowaną skalowalność do indywidualnych wymagań.
Zmniejsz zużycie paliwa i zwiększ przyczepność z nowymi zaworami blokującymi mechanizm różnicowy.
Nawet wypróbowane i przetestowane rozwiązania można ulepszyć, jak pokazuje Bucher Hydraulics dzięki nowym udoskonalonym zaworom blokującym mechanizm różnicowy. Postęp odzwierciedla aktualne zapotrzebowanie rynku na większą efektywność energetyczną i większą moc kół oraz lepszą kontrolę nad pojazdem.