Data dodania:
System hydrauliczny zawieszenia belki zaczepowej
Głównym zadaniem systemu zawieszenia belki zaczepowej jest zapewnienie bezpieczeństwa na drodze podczas transportowania maszyn rolniczych podczepionych do ciągnika poprzez dolny zaczep transportowy. Belka zaczepowa jest dociążana masą maszyny poprzez siłowniki które są do niej przymocowane. Dzięki zastosowaniu systemu możliwa jest redukcja przeciążeń przenoszonych z maszyny na ciągnik. Zapewniają to akumulatory które pochłaniają nadmiar oleju z siłownika np. podczas hamowania. Do głównych zalet można zaliczyć: system ochrania podzespoły mechaniczne pojazdu przy przeciążeniach, zapewnia bezpieczeństwo na drodze i jest zgodny z obowiązującymi przepisami, a także może obsługiwać szeroki zakres obciążeń
Ważne cechy:
– niezawodne funkcjonowanie zawieszenia
– konstrukcja pozwalająca na łatwe połączenie z maszyną
– brak potrzeby ponownej regulacji belki dzięki zastosowaniu nisko przeciekowego zaworu- prosta instalacja i konserwacja, nie ma potrzeby regulacji ciśnienia.
Dużym problemem w hydraulice jest synchronizacja pracy siłowników nierównomiernie obciążonych. Bucher Hydraulics posiada w swojej ofercie blok sterowania przepływem niezależnie od obciążenia, montowany bezpośrednio na siłowniku. Blok pozwala na równoczesną pracę równolegle połączonych siłowników, eliminując zjawisko drgań. Dzięki dokładności działania regulatorów przepływu zapewnia synchronizację pracy siłowników pod warunkiem zabezpieczenia nadwyżki wydajności, dostępna wydajność musi być większa niż całkowite zapotrzebowanie układu. Ewentualne odchylenia wysuwu siłowników korygowane są po uzyskaniu przez siłownik skrajnego położenia.
Zalety
– Bardzo łatwa obsługa dzięki precyzyjnemu rozdziałowi przepływu
– Sterowalny i wolny od drgań ruch danej funkcji
– Zmniejszone wymagania przestrzenne i znacznie zmniejszone długości rury/węża poprzez zamontowanie bezpośrednio na siłowniku
– Precyzyjne pozycjonowanie bez dodatkowych zaworów dzięki konstrukcji nisko-przeciekowego zaworu gniazdowego
Ważne cechy
– Może współpracować z siłownikami jednostronnego i dwustronnego działania
– Standardowo zawory o stałym natężeniu przepływu, Qmaks = 6 l/min (wersja regulowana
dostępna po konsultacji z producentem)
– Możliwość uzyskania dwóch różnych wartości przepływu przy zmianie kierunku pracy siłownika jednostronnego działania
– Możliwość rozszerzenia o zintegrowany podwójny zawór zwrotny sterowany (tzw. zamek hydrauliczny) zapewniający dokładne pozycjonowanie siłownika
Zastosowania
– Stabilizacja pracy siłowników maszyn rolniczych np.: rozkładanie ramion opryskiwaczy polowych
Kolejnym produktem jest blok przełączający połączenie równoległe na szeregowe dwóch silników hydraulicznych. W połączeniu równoległym silniki wytwarzają wysoki moment obrotowy przy połowie prędkości natomiast w połączeniu szeregowym prędkość wzrasta dwukrotnie natomiast moment tyle samo spada. W zależności od wersji bloku możemy zmieniać kierunek obrotów silnika za pomocą zaworu zamontowanego w ciągniku lub za pomocą rozdzielacza zainstalowanego w bloku.
Wersje
– Przełączanie pomiędzy połączeniem równoległym a szeregowym silników, z możliwością zmiany kierunku obrotów za pomocą zainstalowanego w bloku rozdzielacza (STB EGKG REV)
– Przełączanie pomiędzy połączeniem równoległym a szeregowym silników z zabudowanym dzielnikiem strumienia zapewniającym równomierność obrotów niezależnie od obciążenia,w pracy równoległej. Zmiana kierunku obrotów przy wykorzystaniu rozdzielacza zainstalowanego w ciągniku (STB EGKG MT)
– Przełączanie pomiędzy połączeniem równoległym a szeregowym silników, zmiana kierunku obrotów przy wykorzystaniu rozdzielacza zainstalowanego w ciągniku (STB EGKG)
Zalety
– Oszczędność czasu rozładunku dzięki funkcji zmiany prędkości ,
– Oszczędność kosztów przez zastosowanie tańszych silników,
– Niskie koszty instalacji,
– Niewiele punktów potencjalnego przecieku
– Niskie koszty przewodów hydraulicznych
– Zwarta konstrukcja oznaczająca łatwość włączenia w maszynę lub doposażenia
Zastosowania
– Napędy zgarniacza podłogi w paszo-wozach
– Napędy zgarniacza podłogi w wozach podwójnego przeznaczenia
Zobacz również
Smart PowerPack S
Smart PowerPack S (SPP S) firmy Bucher Hydraulics to inteligentny zelektryfikowany zespół napędowy. PowerPack SPP S oferuje lepszą kontrolę i wydajność w porównaniu z tradycyjnymi układami hydraulicznymi zasilanymi silnikami spalinowymi.
Wydajne rozwiązania systemowe do elektryfikacji maszyn mobilnych
Czy elektryfikacja maszyn mobilnych to tylko przemijające zjawisko? Zrównoważony rozwój i urbanizacja to dwa megatrendy, które będą nadal promować elektryfikację i wydajność maszyn mobilnych.
Nowy zawór hamujący do wciągarek - Bucher Hydraulics
Gdy naprawdę ciężkie ładunki muszą być pozycjonowane z dokładnością do milimetra, zwykle stosuje się zawory firmy Bucher Hydraulics. Przemyślana konstrukcja zmniejsza straty ciśnienia o ponad 40 procent w porównaniu z innymi zaworami dostępnymi na rynku.
Realizacja projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Projekt dotyczy wsparcia przedsiębiorcy w zakresie zapewnienia płynności finansowej oraz wsparcia bieżącej działalności w związku z trudnościami finansowymi, które wystąpiły u przedsiębiorcy wskutek epidemii COVID-19. Pomoc finansowa udzielana na podstawie programu nr SA.57015 (2020/N)